Anunţuri şi Evenimente

Profesionalism de consultant antrenat în cadrul cursului de instruire AMCOR

În perioada 3-7 octombrie 2011, consultanţii companiei „ProConsulting” au participat în cadrul cursului organizat de AMCOR  (Asociaţia Consultanţilor în Management din România) la Bucureşti cu tematica „Consulting -  Tools, Skills & Ethics”.

Cursul a avut drept obiectiv intensificarea colaborării şi schimbul de experienţă între companiile de consultanţă acreditate AMCOR, în domeniul  consultanţei în management, modului de organizare a activităţii unui consultant profesionist  şi posibilităţile de dezvoltare în această profesie, a instrumentelor cele mai frecvent utilizate şi a istoriilor de succes.

Programul de instruire a fost construit într-o manieră de sinergie, în baza viziunii trainerilor din 5 firme de consultanţă cu abordări diferite asupra businessului şi asupra pieţii (ENSIGHT Management Consulting, INTERACT Business Communication, SVASTA România, BDO România, Project Management Solutions).

Din tematicile atinse la curs se numără: piaţa de consultanţă în management, marketingul activităţii de consultanţă, sisteme de onorarii şi bugetare în consultanţă.

Un interes deosebit a fost acordat modulului pieţei de consultanţă în management din România. Fiind o piaţă care s-a dezvoltat galopant din 2007, au fost abordate subiecte precum: organizarea firmelor de consultanţă în management din România, competitivitatea între acestea, onorariile de consultanţă, parteneriatele şi colaborarea între diferite firme de consultanţă. În comparaţie cu piaţa de consultanţă în management din Republica Moldova, care nu prezintă o situaţie transparentă a cifrei de afaceri şi a produselor de consultanţă solicitate deseori de client, piaţa din România este descrisă de indicatori substanţiali ai cifrei de afaceri şi a cererii pentru serviciile de consultanţă.

Pe parcursul trainingului au fost însuşite bunele practici ale profesiei de consultanţă în management, abilităţile necesare unui consultant şi instrumentele utilizate. Cursul a fost construit pe principiul studiilor de caz ale companiilor de consultanţă din România şi schimbul de experienţă între companiile participante. Participanţii s-au familiarizat cu tematici precum: ciclul unei misiuni de consultanţă, rolul şi responsabilităţile consultanţilor în cursul unei misiuni, procesul de diagnoză şi rezolvare a problemelor, calităţile, abilităţile şi însuşirile unui bun consultant, etica în consultanţă.

Tot în cadrul trainingului s-a discutat despre managementul proiectelor cu finanţare europeană, ciclul proiectelor şi metodologiile utilizate pentru atragerea fondurilor structurale.

Cursul de instruire a inclus şi module precum: managementul strategic şi gândirea creativă a consultanţilor, analiza şi auditul financiar, dar şi aspecte din viaţa de consultant.